9.6.11

My Pregnancy at 37 weeks...

Weekly checkup setiap Selasa...sumer ok...nurse yang baik tu kater..besenyer klu yang dah 9 bulan lebih ni kad merahnyer tebal...u punyer nipis jer...sebab xder masalah..... :)

24 Mei 2011 - 65.9 kg  120/80 Hb 12.5

31 Mei 2011 - 66.7 kg 110/70

7 Jun 2011 - 67.1 kg 110/70

Next checkup 14 Jun 2011...tu pun kalau belum bersalin lagi....Ikut history Aleeya awal 10 hari...Danish awal 2 hari...and kat kad merah aku 23 Jun 2011....hurm...biler nyer baby gal ni nak kuar ek... :)

And at last aku gagahkan gi scan perut kat Klinik Dr. Suraya...naper? sajer...haha...ngan bebudak pas amek drg dari neseri....tp sorilar...tarikh jangkaan pun x tepat dah sebab baby dah besar...just dr. boleh cek kandungan air ketuban, jantung baby, ukuran kepala, tulang peha, badan sumer...kedudukan uri and sex baby....Dr. cakap berdasarkan aper yg saya scan ni...kiter nampak something yang kiter panggil 'burger' coz x nampak cam ader bentuk bulat atau telur...haha...ooo...mmg tu bahasa diorang rupenyer....

Dr. cakap klu scan nak bagitau biler u nak bersalin i x boleh nak jawab lar...Poyo lar aku ni...bukan aper...this weekend ader event lagi...semalam mak kol ader event sabtu ni...My aunt...Cik Lasmi nak wat kenduri doa selamat kat kuarters yang Acik Li...adik bongsu drg kat Institut Aminudin Baki Genting Sempah...ngengader la makcik2 aku ni...nak repeat gi saner lar tu...sebab yang 1st time tu Cik Lasmi x dpt gi...and actually aku pun x gi gak time tu...naper...sbb en. hubby lar...keje x balik2...huhu...

And acik li pulak dah x lamer kat situ...dah dapat promotion lecturer kat nilai...so nanti dah x duk situ lagi...rumah tu best..besar...sejuk...nak pijak lantai dier pun x sanggup....tu aper yang wak milah and mak ngah (my sis) citer lar...

So untuk tidak menghampakan mak kol semalam remindkan aku nak gi ke x...dah apply cuti dah ari Jumaat...papa keje dan akan datang sana pas keje....And that the tough reason why aku gi check doktor...Semalam quite bizi kat ofis and aku pun x pasan pergerakan baby...Dengan yang suka usap2 perut i...sbbnyer dia saaaangat bulat...sesaper yg tengok excited nak pegang sebab geram...Plus semalam kene cherry berry...2 - 3 kali perut memulas ke tandas...hatoyai...makan aper yg x kene semalam ek...huhu....

Hopefully keadaan sumer ok and baby pun akan kuar on time kot...hiiiii.....xper...gi ngan bekas midwife gak ni....Sometimes biler aku duk auww2 sebab contraction or aper2 ker papa akan tanyer...nape yang...dah sakit nak gi hospital ker? itu je soklan caring dier..huhu...




With Love...

3 comments:

  1. wuwuwu.. x lama dah :) *berdebor2

    ReplyDelete
  2. apy 2 read dis..
    smoga mama & bby sihat walafiat..
    tek k.. ^_^

    ReplyDelete
  3. dh sarat pun akak larat lagi nak berjalan kan..hihihi..

    akak feel free to join my giveaway..ta...n_n

    ReplyDelete

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails