22.6.11

Berpantang Cara Alami

Sekian lama aku mencari buku ni since dia diterbitkan baru kini aku jumpa....kat maner...of course lar kat kedai buku cina lama (rare tuh) in my hometown banting....patutlar tergerak nak ajak hubby gi round2 kat pekan banting pas balik check up susulan 40 weeks pregnancy aku....sebelum2 ni cari kat MPH and Popular xder...cik abang kater ye lar yang...kat banting ni saper je lar yang nak beli...aik....yer ok2...populasi kat banting ni x ramai mana kan...


Koleksi Pa&Ma...worth RM14.50...eeee...sayangnyer nak bukak plastik dia tadi tau...(haha poyos)


Dan ini telah melengkapkan koleksi simpanan aku juga....ader yang dah bagi pinjam kat kawan yang memerlukan...sharing is caring....hehe....


x sempat belek2 aper2 lagi...tapi yang aku pernah bacer ulasan pasal buku ni memang best....antaranya rahsia dan petua penjagaan ibu lepas bersalin secara turun-temurun, masalah waktu berpantang, panduan lengkap penyusuan susu ibu dan 32 resepi berpantang enak dan berkhasiat....ermmmm can't imagine how meaningful my moment berpantang nanti...i love confinement...ngeeee.....x sabar nak tunjuk kat mak resepi2 tu supaya variety lar kang menu masa pantang aku nanti...x lar singgang tenggiri jer kan mak kan....sangat berinformasi buku ni...and i'm so lucky dapat jua bertemu dengan buku ni...bukan xmo beli online tp aku lebih suka bayar cash n dapat time tu gak depan mata...puas...


Sangat suker part2 kene urut ni...dibelai2 lar kan lepas mandi air rebusan serai wangi dan pelbagai daun yang mak bubuh dalam periuk tu....ingat nak urut pai seminggu tapi sian pulak cik abang nanti kene amik wak inem (tukang urut since aku beranak satu dulu) hari2 kat umah dia....3 kali dulu cukuplah....jamu pun makan jamu yang wak inem buat sendiri...bancuh je satu sudu jamu tu pastu telan...senang....ader orang mungkin x suka sangat jamu2 ni tapi aku suka jer...hiii....anak jawa...(tapi abah melayu Perak...caner tuh...nak gak mengaku anak mak...)


Orang kata waktu berpantang ni lar waktu paling senang nak turunkan berat badan....


Rajin-rajin juga bertungku....guna batu sungai since mak bersalin anak bongsu...18 tahun yang lalu....then bungkus ngan kain yang dilapik ngan daun mengkudu....tu yang senang berpantang kat kampung ni...sumer ada kat keliling rumah (yer...rumah mak rumah kampung jer...)

Tidak lupa juga ucapan jutaan terima kasih pada Team Editorial Pa&Ma Karangkraf atas inisiatif menerbitkan buku seperti ini....Really appreciate....

With Love...

1 comment:

  1. i pon suka beli cash (kena tgk barang dpn mata dulu br purchase) suka membazir duit minyak dan masa kita nih :) - terkenang zaman sanggup ke Bangi utk jengah kedai susuibu.com HEHEHE...

    ReplyDelete

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails