6.6.11

Green Day

Hari Jumaat disarankan pakai hijau...ni berdasarkan saranan kawan aku kat Notes FB dier...explanation...aku luper lar fulark...But biler dah amek anak dara tu baru aku pasan we wear green...masuk umah n letak2 barang...sesi pose mengepose dulu....sedondon juga ngan pokok lidah buaya aku yang dah layu tu...pasu dier kecik jer...anak2 dia ader 2 dalam pasu tu...so drg x cukup nutrien..dah suh jiran atas, Alin amek anak lidah buaya tu pun x beramek2.....pasu lebar yang aku beli dulu masih kat umah mak lagi...x berangkut2....


Angin telah meniup kain aku dan membuatkan kakiku kelihatan selim...auwww!!!


Udah2 lar tu...maser pose2 ni (guna timer kat ixus)...jiran depan pintu...rosli kuar nak gi kedai agaknyer...time ni kul 5.45 petang...then dia tanyer...naper...tinggal kunci rumah ker...ehhh...x lar...sajer jer duk luar...amek2 angin....ayat cover...muahahaha....

Bolehlar kan happy2 lagi kat luar umah...sebab papa dah kol jap gi dia balik (esok Sabtu dier cuti umum Hari Keputeraan Agong)...siap2 angkat barang terus balik Banting amek Danish yang since Khamis lepas kat sana...pai Cikgu Nurul kat neseri pun kim salam kat Danish sbb x muncul2 kat neseri kan....Pas amek Danish malam tu terus balik Rokan lak (umah mak dier)...ktrg dah bincang dah...satu malam jer kat Rokan...ari Ahad aku nak dah ader kat umah Bangi balik...lots of things to do...(padahal excited nak gi besday party kan)....

Petang kul 6.30 pai Banting..sesi pertemuan jejak kasih Aleeya n Danish...tapi atuk cakap nenek n Danish kat umah Nenek Milah...ktrg terus gi sebelah...jalan kaki jer...tp yang ader nenek jer...Danish gi jenjalan naik motor LC ngan Wak Alim (sepupu aku)....Yaya wat muka sedey pastu dia hilang...ruper2nyer dia balik umah nenek siap bawak seliper Ben 10 Danish...hahaha...rindu sangat lar ngan adik dier tu....

Mama lepak situ lagi sambil melayan lepat ubi kat umah Nenek Milah...nyum2...orang baru balik keje kan...mestilar lapar....pas Danish dah meround....balik umah nenek tengok lauk pulak...papa kater...seharusnya kiter makan dulu....haha...ikan pari asam pedas...ikan masin...ermmm....sodap2....plus petai ngan sambal belacan mak bubuh dalam tupperware baru aku...arghhh tidak....mak gurau ngan menantu dier...sedap x long...sambal belacan mak dalam tupperware mahal....iskkk..sajer jer kan....ader ker rasmi ngan sambal belacan....

Pas maghrib...salam2 atuk nenek bertolak lark balik Rokan...tular kan keje ktrg  memenuhkan hajat atuk nenek sana sini yang sibuk nak jumper cucu...atuk dah gurau2 ngan Danish suh tinggal lagi...Danish cepat2 naik keter...dah habis umpan segala benda pun dia xmo...Ish (namer pendek) nak ikut mama....

Sampai Rokan dalam kul 9.30 malam....Yaya memang tido kepenatan....Danish jer yang bangun bergurau senda ngan mak dier yang rindu...Papa n Mama...of course lar makan malam lauk mak dier pulak...ayah pun cakap dier lapar....sambil sembang2 n kemas lauk2 yang hidang mase makan bersila tadi...siyes sadis...x tercapai aku nak menunduk-nunduk angkat pinggan2 kat lantai tu...x sampai lor...perut besar...aku gagahkan gak buat...sekali-sekala....huhu...

Pas sembang-sembang minum kopi and dapur dah clear...tido time...esok ader byk aktiviti lagi.... 

With Love...

No comments:

Post a Comment

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails