10.11.11

Cerita hari ini...

Datang bekerja di ofis setelah bercuti 1 hari semalam...dan malang juga apabila perkara yang dirancangkan dan sepatutnyer dibuat pada hari tersebut x jadi...harapnyer kengkawan segroup projek aku tidak berkecil hati dan tidak murka dengan kesulitan yang dialami pada hari kejadian...minta maaf yer zila...benda x leh nak elak...huhu....

Dan ada juga berita gembira yang ingin dikongsikan...cc aku...kak shalwati telah selamat melahirkan bayi lelakinya pada 5 Nov 2011 yang maner ia merupakan bayi yang amat ditunggu-tunggu setelah 3 cahayamata sebelumnya adalah perempuan...yang besar 6 tahun yang paling kecil 2 tahun...Ya Allah..syukur sangat Allah makbulkan permintaan dia dan suami setelah ader juga usaha2 kecil yang dilakukan...yeay! seronok tau dengar sebab aku juga bersama-sama berkongsi tips dengan kak shal biler dia suarakan nak bayi lelaki...

Biler dia tengok aku mengandung Areesa dulu dan aku dah ditukarkan ke bahagian pengurusan so aper2 perkara mengenai urusan pejabat memang refer kat dia...dia ader suarakan nak baby lagi tp minta2 sangat dapat boy klu dia mengandung...so berdasarkan dari pembacaan aku, aku bagitau lar kalau nak boy mesti make sure persenyawaan pada waktu dan hari2 subur...pehtu aku x tau lar biler dier buat ek..ekekek...then biler kak shal bagitau dier preggy aku terkejut lar sbb x sangka secepat tu dia preggy...mase tu aku preggy 6 bulan dah...then aku mmg suka baca2 buku tentang kehamilan terjumpa lak doa untuk mendapatkan anak lelaki...aku fotostat and letak kat meja dia...kak shal xder maser tu...biler dapat dia heran saper yang bagi doa tu and dier try...next day dia kater fida akak suruh suami akak baca sebab doa tu mmg kena suami yang baca n tangan usap kat perut isteri dan buat sebelum kandungan 3 bulan..hubby dia wat tapi muka cam nak x nak jer..buat...tapi cam x ikhlas time gosok2 kat perut...laki..biasalah kan..hihi...

Masa kandungan dia 5 bulan pun sempat menunaikan umrah bersama suami dan mentua...mungkin ader juga doa2 yang dititipkan masa di Kaabah tu...dan mase scan pun x nampak sebab baby sorok2...tapi mmg kak shal cakap..sebab ni dah anak ke4 kan..dia kater kalau dapat girl lagi dia cuti 2 bulan jer sebab nak simpan tuk preggy lagi....tapi kalau boy baru dia amik cuti 3 bulan...tercapai gak hajat dier...Kak shal memang seorang yang baik...suker aku...time naik keje from cuti 3 bulan aku ditukarkan ke bahagian latihan semula...so time jumpa dia minta resepi apam polkadot aku siap tulis depan dia and explain lagi tp x sempat2 buat...so biler sempat buat aku bagilah apam polkadot satu bekas kat dier suh raser takut ngences ker kan...next week dia balas ngan kek gula hangus buat sendiri yang mmg aku suka n cadang nak beli kat warta RM14 tapi time tu belum gaji so x beli lagi...last2 dapat lak ader orang kasi...

Tular kan...jadual hidup kita ni Allah dah susun cantik2 jalan ceritanya....kiter sebagai hambaNya perlu bersabar dan bertawakal selepas berusaha kerana hasilnya nanti memang lebih dari yang kita sangka...Subhanallah...

1 comment:

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails