4.4.11

Tamak...

Aku jumpa entry ni...dah draft lama 4.4.2011 dan aku x tau aper kaitan ngan tajuk tu...and panjang giler post ni...

Aper-aper pun layan baca je lar...

Sometimes orang tanyer...wah...pegnen lagi...anak sulung ker...sempat belajar lagi tu...

Actually just nak mention...saper yang ikut blog aku ni dia tau lar senarai azam2 aku dulu...then Alhamdulillah.. hanya Allah Yang Maha Mengetahui..Dia bagi semua terus in one time...apply study degree...a month pastu pegnen pulak...padahal dekat 6 bulan jugak aku stop amik perancang coz nak baby tahun tu...last2...bulan 9 baru lekat...

So far mmg aku ok jer study ni..mmg dah minat...lagi2 nak belajar kat UiTM setelah pernah kecundang di situ satu masa dulu...aku akui dulu mungkin course yang aku dapat dulu x kene ngan minat aku n bukan bidang aku...Diploma in Industrial Chemistry...course yang sangat2 tough bagi aku yang budak aliran perdagangan n bukan budak science stream...tambah2 lark dengan masalah putus cinta...hahaha...(padan muka ko!)...mmg kompom arrr lingkup...

So time zaman kelingkupan tu aku ditemukan ngan encik suamiku kini...dialar pendengar setia dan pendorong aku di kala susah...masa aku jumpa tawaran masuk poli kat paper pun mase tu time dia teman aku gi carwash n aku terbaca keratan tawaran tu kat suratkhabar pakcik carwash tu...aku pun apply...pastu luper pernah apply sbb sibuk kerja dan bercinta di KLIA...hahaha...

Sampailar satu mase mak dia kater ader org nak datang rumah...aku x faham maksud mak dia tu...lagipun aku anak sulung kan...manerlar tau bab2 ni...just ckp straight to forward kat mak aku ader org nak dtg umah, then mak ngan abah pun nak jumpa en. suami dulu...aku cakap kan mak dah tgk gambar...mak cakap yelar...kat gambar tu gambar muker je...nak lar tgk cukup ke x kaki tangan dia...huhu....perjumpaan pun diaturkan di rumah ku... sebulan lepas tu, rombongan merisik sampai n akan semula untuk majlis bertunang pada 14 Dec 2003 (Hari Besdey si dia). Dalam mase prepare2 utk majlis tunang n keje shif yang x menentu, mak tepon ckp ader surat tawaran diploma...

Hah sudah! Seyes aku mmg dah luper aku pernah apply...Intake start jan 2004 - 2005. waahhh...caner ni..nak tunang...ingat nak ikat setahun jer...caner ni mak...x leh nak tolak tawaran sbb itu janji aku pada mak aku tetap akan dapatkan segulung diploma seperti yang mak hajatkan...So, aku terima tawaran...Majlis pertunangan juga berjalan dengan lancar dan meriah, cuma maser bincang lanjutkan tempoh 2 tahun...Kami dua2 anak sulung...Hantaran dia 21 dulang berbalas aku 23 dulang... giler wei...banyak sgt pihak belah dia nak sponsor....Hamek kau! Bersusun dulang purple (dia) vs biru (aku).

Mase majlis tu jugak mak buat kenduri doa selamat jugak...mak ngan abah nak gi haji....uwaaa!!! satu lagi cobaan datang...Kira2 seminggu lebey pas aku masuk poli, mak ngan abah pun bertolak ke Mekah untuk menunaikan Haji...Mase hantar kat Kelana Jaya., akular org yg paling sedey..igt lagi, dengan tikar bergulung kat tangan, tangan sebelah lagi pegang mangkuk tepen, berjurai2 air mater aku biler tgk mak ngan abah masuk ke tempat pelepasan tu...haish...emo tul! Maner x nyer...saper yg nak anta aku balik Poli yang jauh ke dalam tu...Yani kompom balik USM dia, Amin, adik bongsu duk ngan makcik. Dia syok ar, ader sepupu lelaki yang sebaya.

Pas anta mak abah, rumah sunyi sepi...Esoknyer aku anta Yani balik naik bas kat tesen bas Banting...dah salam2, aku tanyer dia..."weh, aku dah anta ko naik bas...nanti saper lark nak anta aku naik bas?". Yani pun blur jugak...Aku mmg stay kat umah lagi sbb kebetulan time tu cuti seminggu...cuti aper ntah..aku luper...tp byk assignment trengkas kene buat...

Sedey kan...aku ni dah lar cewek...haha...Mase pun berlalu, aku pernah ajak En. suami suh kawin cepat tp dia xmo...dia kater dia x nak kawen ngan budak sekolah n dia xmo berjauhan ngan isteri biler da kawen nti...Aku pun pasrah...belajar bersungguh2 sampai berjaya...

Aper yg aku nak citer...bukan tamak...tapi Alhamdulillah mmg smooth jer perjalanan hidup aku selepas mengalami zaman kejatuhan tu...baru nak amek exam final semester...tawaran steno from USM n SPA dtg...Lecturer kater mmg confirm kamu semua akan diambil bekerja...so pas exam, aku cumer cuti sem 2 minggu jer...sbb 3.1.2006 aku dah start keje kat USM Minden...as PA...tapi depa kat sana panggil steno...n mak kater postpone dulu kawen sbb suh cari duit sendiri dulu...Aku ajak gak en. suami cari keje kat Penang...so lepas kawen leh duk sini...kat sini happening..tapi dia xmo jugak sbb katenyer sara hidup kat Penang tinggi...aku akur...Keje punyer keje...Bulan 4 kuar surat tawaran SPA lantikan baru pada 24.4.2006...so benti USM n keje SPA. Dapatlah keje kat Bangi sbb nak duk dekat ngan mak...hurm time aku kat penang, mak n makcik2 aku dah start uruskan persiapan majlis kawen aku...so 2 minggu pas lapor diri...Majlis Perkahwinan aku pun berlangsung dengan gilang-gemilangnyer...Majlis Pernikahan pada 06.05.06 dengan 2 kali  lafaz...Maner x nyer, aku wish kat mak aku nak abah sendiri yang nikahkan anak sulung dia ni....pastu memasing nebes....en. suami lagi ar nebes sbb pak mentua sendiri yang nikahkan...hahaha...

Majlis Bertandang lak 2 bulan kendian. Pada 1.7.2006. Lamer giler kan..Sebabnyer jadual kat kg dia dah penuh ngan majlis...Sbb dia majlis belah laki jer...so terpaksalah bagi tarikh kat org kg yang nk wat majlis ank pompuan....Sekali lagi kemeriahan majlis kat umah dia. Sebelum tu ktrg lak dpt honeymoon free kat Langkawi pada bulan 6..Kursus Kakitangan kat ofis aku..

Hujung bulan 7 kami terima berita gembira akan menyambut org baru...

* sampai sini aku pun dah x tau nak start balik mengarang...kene amik mood tuk sambung citer ini...




With Love...

No comments:

Post a Comment

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails