7.4.11

Just Go With It...Tasik Idaman

Last nite hubby dah janji nak ajak aku gi dating...nak belanja aku lar tu...isteri kesayangan hamba...so we decide nak tengok muvie kat Alamanda..


Time pergi ni dah pukul 9.30 malam, sbb hubby baru balik keje kul 8.30....uwaaaa...berjanggut tunggu nak pergi dating ni...


So, kitorang decide nak tengok citer ni...aku dah survey paling last citer dia pun kul 11.00 malam...ok, ada harapan lagi ni nak dapat tiket...

  Suker citer ni sebab ader Adam Sanddler ni...


Wow! Seksi...Jennifer Aniston yang aku suka sejak citer F.R.I.E.N.D.S tu...

Tapi sedey lar...mase ktrg sampai tu...budak tiket tu cakap tinggal 2 seat kosong tapi makngaih....paling dopan...menbongak ehh mendongak yo kopalo den ni haaa 2 jam lebey...So aku disagree x mo beli tiket...So hubby tanyer...caner yang nak gamble jer ker tunggu reserve punyer tiket?

Ayg ok jer...So dah merayau satu Alamanda n nak cari tempat makan tp byk yg dah nak tutup sebab dah kul 10.00 mlm...Drg pun nak balik jugak...perut ni pun dah kelaparan...hubby cakap xper nti ayg beli hotdog makan kat dalam tu...aku pun akur...cewaaahhhh...susah nak jumpe mak yong camni...hahaha...lepak2 punyer lepak kat GSC tu ader lagi 10 minit lar...hubby bagi duit suh beli tiket tu sbb dia nak gi bakar kertas sekejap kat luar...aku suh tunggu lar dia tunggu kejap...beli lar tiket dulu...he just ignore it...biler dah kul 10.25 tu dah ramai yg beratur balik termasuk kitorang...And kat screen uncollected reservation punyer bilangan dari 12 tiket makin berkurang....Last2 tinggal turn ktrg lark tiket dah abis...budak2 remaja pompuan depan tu dah beli...diorang jer dah 5 orang...huhu...

Ini semua boleh menimbulkan kemarahan ni...hubby pujuk kat situ...kiter beli terus tiket tuk esok nak...

Huhu...xmo! x kuaser nak datang lagi...sok ntah kul baper abg balik keje lagi....huhu....

So, ktrg decide balik je umah....

Otw ke Bandar Baru Bangi yang cuma 15 minit tu...baru tingatkan perut yang lapar...tp mulut si isteri dah muncung siap leh sangkut hanger baju sedozen....Hubby pujuk lagi...kiter gi uptown bangi nak? Isteri: x nak...kater x suker jalan-jalan kaki jauh2...ni tetiber nak ajak berjalan pulak...Hubby umpan lagi...Ayang nak makan char kuay tiaw kan? Isteri x menoleh si suami pun....isk...babak yang penuh ngan emosi....

Sikit gi nak pai roundabout tol Bangi, isteri kater...nak makan kat Tasik Idaman...

Hubby: huhh....(menarik nafas lega sebab dapat penyelesaian) terus ke sana....


Tempat ni cantik...leh makan kat atas tasik ni...siap bergoyang2 lagi...pastu ader live band jugak kat sini...Nak celeb anniversary pun sesuai...Malam kitorang pergi tu x ramai orang...so quite privacy dan jeti tu pun kurang bergoyang sebab x ramai...haha...


Seyes tempat ni memang cantik...kitorang sampai situ dalam kul 11.00...


Ni view dari atas...nak makan kat depan stage pun boleh kalau x nak makan kat tempat beralun2 ni...

Tapi sorry lar...hati yang terluka ni masih lum terubat dengan beef stick and ABC yang aku order tu...Hubby peduli aper...dia asyik dengan Nasi Goreng Tasik Idaman dia tu....

Tak tau malam ni dia nak pujuk caner lark...Pagi tadi dia call ajak gi Econsave malam ni...Aku cakap haaaa..gi Econsave jer...xmo lar...nak wat per...Hubby: Yelar...abang tengok beras kat umah dah habis...Isteri: tu yang abang tgk...ader lagi la beras sekampit yang 5 kg belum bukak mak abang bagi aritu... Aper lar abang ni....beras ayang x nak lar...hubby: abis tu...Isteri: BEKAS beras nak lar...Hubby: yang 200 ratus tu?...Isteri jawab sambil senyum...aaaa...yang tular...Hubby: dah agak dah...

Ni memang bekas beras idaman aku...awal tahun aritu aku dah beli...tapi besday mak nyer pasal...aku bagi kat mak dulu...uwaaaa...x abis2 mak ngan laki aku bercerita....Mak: nah long...makan nasi dari bekas beras mahal....Menantu: gelak jer... Isk! Isk! 


Cantik kan...sekali tarik je yang bawah tu dah kira satu pot...Aku mmg mahukan dispenser ini di dalam dapur ku...aaaahhhhh tidaaakkkk!!!
 

Sesaper yang berminat nak makan kat sini...ni ha map Tasik Idaman tu...x jauh pun dari UKM tu...

Oh ye luper pulak...berbalik tiket abis tadi, ofismate aku pun dah tgk muvie tu dengan hubby dia jugak...dia kater cerita tu quite slow...xper lar kalau ko x dapat tengok pun...baik ko beli dvd tgk kat umah...

Aku pun call lar hubby ku...

Isteri: Abang...ramai yang dah tengok citer tu...drg kater citer tu slow...
Hubby: Ok lar tu...so kiter ni kire Just Go Without It...
Isteri: No! it's Just Go To H**l!...
Hubby: Ait pulak...x abis lagi marah dia tu...
Isteri: Yelar...makan hati lagi tau...
Hubby: Nanti kiter beli DVD tengok kat umah...
Isteri: Ok gak tu...lagipun citer tu kan slow...boleh ulang balik klu x faham jalan citer or tertido ker....
Hubby: X faham jalan citer tu ok lagi...tapi kalau tertido tu mmg abg dah leh agak dah...
Isteri: ...............

Kalau x menyakat aku x sah kan...Panjang lark entry aku ni...macam-macam cerita....3 in 1 terus...haha...

With Love...

2 comments:

  1. woh u merajuk ada abg pujuk. i kalo merajuk sendiri pujuk. abg wt xtau je smpi le ari esok. wawawawa... (eh dah beli lom dispenser beras tu?)

    ReplyDelete
  2. Cik abang tu pun dulu2 i yg ajar suh pujuk...haha...Dispenser tu belum li lagi...tgh tunggu less plus duit lebey turun dari langit...Mahal tu...Tapi sangat tergoda untuk memilikinya...Pas rayer baru rembat satu kot..hehe...

    ReplyDelete

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails