14.2.10

Azam aku...

Siapa nak tupperware percuma?

Giveaway by...





Tajaan...




maklumat lanjut kat http://bungakesidang.blogspot.com

Jangan pelik lark... ni bukanla citer tentang lelaki name azam ke... tp yesss....it's about azam! besenyer org akan bercerita tentang si azam ni bila masuk tahun baru je... tp drg x pernah cek balik di akhir tahun samada azam yang diazam-azamkan awal thn tu da tercapai atau x...


so nak tau ape azam aku tahun ni... dulu pernah aku cakap nak futher degree... setelah dibuat kajian n bla bla bla... akhirnye aku decide... nantilar dulu... byk komitmen lain n byk benda yg terpaksa dikorbankan terutamanya masa bersama keluarga... tapi aku da ade azam baru yg suci dan murni... sebab aku ni jenis family type kan... so apalagi...


AZAM/PERUBAHAN/MATLAMAT YG MAHU DILAKSANAKAN DI 2010


me n hubby nak tambah anggota baru in our family...hehehe...


bukan aper... danish imran tu dah quite besar... x baby lagi... yaya pun skang da bertindak sbg seorg kakak yg bertanggungjawab dan sgt caring ngan danish... so bolehlah aku buat baby baru.. hehehe... bertambah lagi komitmen aku... tapi aku dah bersedia... walaupun ini akan menjadi pengalaman preggy aku yg ketiga, x semestinya sama...





a happy family... mase ni aleeya nisa 1 tahun 7 bulan... danish imran 44 hari... Alhamdulillah syukur dikurniakan sepasang anak yang sihat dan ceria...





My first daughter... tengok tu, dia boleh buat muke centu bila mama snap pic dia... mmg x terlayan dengan keletah yaya nih..




ni...hero aku, danish imran... nampak... kecik2 da muke notty kan? mase ni baru 2 bulan...


haaaa... ni danish imran berusia 2 hari... sgt cute time ni bile dia ternganga2 cari bekalan makanannya...hehehe....



LANGKAH-LANGKAH/USAHA/STRATEGI

Sebagai mencapai matlamat n impian aku yg murni ni... byk perkara yg perlu aku ambil kira.... first aku stop ambil suntikan perancang aku which expired by end of this february...bad suntikan yg betul2 mengubah bentuk pinggul aku yg selama ini solid molid...


selain tu, aku kene 'pasang badan'... perkara yg hubby aku selalu pesan mase baru2 kawin dulu... yela... pasang badan tu kate org tue2, jg diri.. jgn lasak2 or buat keje berat2... ye ar... mane tau kot2 da berisi... nanti takut ape2 jadi kat kandungan lak kan...


pemakanan yang seimbang dan diet yg betul juga penting dan perlu diambil kira... besenye asid folik penting when we decide to pregnant... klu x makan pil asid folik tu, byk lagi makanan yg mengandungi asid folik yg boleh kite ambil...


one more thing... danish imran masih lagi menyusu badan... so aku kene cari byk information bout menyusukan anak semasa mengandung...hmmm...penting tu... apalagi bile danish belum wean off n aku lak kene tandem nursing... hehehe... gud luck! rase ar sendiri pengalaman tuh nanti...


haaaa... yg ni penting... of course lar kewangn... dari segi ni.. kite mesti da kene bajet bile da ade pertambahan ahli keluarga baru nanti.... mmg ar dapat cuti bergaji bile dah bersalin nanti, tapi byk belanja woooo... tu belum lagi bile da naik keje... mesti terperanjat sket bile part nak bayar duit nurseri anak kan...huhuhu... same jumlah cam nak nak bayar monthly kete....huhuhu... anak oh anak.... everything for you...


ini merupakan strategi2 yg telah aku kenalpasti... semoga azam dan impian murni aku ni tercapai... aku mmg suker saat2 bile ade insan lain yg berkongsi hidup dlm diri aku ni... dan bile dia tendang2 n berpusing dlm perut aku tu... hmmmm... sweetnyer.... x sabar nak tunggu lagi saat indah tu....

No comments:

Post a Comment

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails