21.2.12

Muffin Coklat Kukus

Wei wei wei...aku loya wei duk kat tempat aku skarang ni...x syok langsung!!

Apa yang syok...meh aku pertontonkan muffin coklat kukus aku...ni resepi aku google dan terpilih sebab cara pembuatannya yang senang giler dan sesuai untuk aleeya yang menolong...sila jangan kutuk ek...ekekek....


Aku buh dalam bekas lompang jer...saiz macam ni sekali ngap jer...nyum2...

Sila salin resepi ini dan buat sendiri di rumah dengan bantuan suami dan anak2 sebab kalau nak jamu korang dengan air tangan aku...kenelar tunggu kan....tu pun kalau sempat nak buat...x menyempat-nyempat adelar....ntah biler nak berunion2 lagi ni...untuk memudahkan aku kopipes kat sini untuk tontonan umum...

Bahan A
  • 2 cawan susu cair
  • 1 cawan minyak masak/250 gm mentega & cairkan.
  • 1 3/4 cawan gula kastor
  • 1 biji telor
  • 1 sudu besar coklat emulco
Bahan B
  • 250 gram tepung superfine/tepung gandum
  • 50 gram serbuk koko
  • 1 sudu teh baking powder
  • 1 sudu teh soda bikarbonat
Cara-Cara
  1. Satukan bahan A hingga sebati. Kacau guna whisker sahaja.
  2. Ayak bahan B dan masukkan ke dalam bahan A dan kacau rata, jangan terlebih kacau.
  3. Tuang 3/4 penuh ke dalam acuan kertas/muffin cups dan kukus selama 10 - 15 minit. 
 Cuba jangan tak cuba tau!

1 comment:

  1. bile yer gathering nya ni lg... tak sbr nk mkn apam cokolat yaya...

    ReplyDelete

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails