17.2.12

Friday is Jumaat...

Jarang-jarang nak buat entry baru...sejak dah tukar tempat kerja ni...tempat ni x baper challenging...ehhhh...itu macam ker...bukan...aura keseronokan kerja tu tiada di tempat ini...

Tapi aku dapat aura baru...aura bakery...last week buat apam polkadot...tolong pakcu (ekceli dia tokey apam polkadot banting...aku ceo kecik jer cum penasihat aper ko kene buat...apa strategi baru...bla3...dan dia memang pay attention dengan aper jer idea and suggestion kakak dia ni..ekekek... oh ya! ceo besar x mention pulak...ofkos lar bonda terchenta tu...mak juga bertindak sebagai qc di mana akan membebel biler itu x kene ini x kene dan arahan membersihkan semua barang-barang selepas digunakan...hahaha...

Disebabkan adik aku...aku dah x boleh nak beroperasi apam polkadot aku kat rumah...sebab dulu aku bagi bekas lompang aku sebab x cukup...saiz standard tu dah xder kat kedai..yg ader saiz besar...skang lak dia ader gak orang tempah tuk wedding kan siap nak order tuk tester lagi..so aku bawak lar aku nyer mixer yang pusing sendiri dalam mangkuk x yah pegang tu bawak balik kg...punyerlar suker dia sebab lagi cepat kerja nak wat order dia...mak nyer mixer brand national tu pun aku tgk dah nyenyawer ikan jer kena pulun...haha...

Now...aper nak wat....sambung citer...apam yang buat tu kan hari seninnyer aku packing pastu jual kat ofis...en somi pun mangsa gak aku suh jualkan kat utusan tu...ekekek...x byk 2 pax jer...hihi..sajer test market...yang aku nyer pun habis...2 hari gak menjual...then ader akak tu nak order cupcakes coklat 20 biji...urgent nak khamis petang...anak lelaki bongsu dia sekolah darjah 5 nak bagi kat kengkawan...

Aku cakap x reti lar x pernah wat cupcakes lagi...dia kater akak tahu tapi cubalar kalau boleh buat...malas nak cari...so gigih lar cari resepi n beli bekas cupcakes tu bagai...sekali malam tu akak tu sms...akak mintak maaf byk2...x jadi order...anak akak xmo cupcakes pulak...dengan nada yg sangat bersalah...aku balas x per kak saya x kesah...lagipun akak ni lar inspirasi saya tuk wat cupcakes...biasalar budak2...

Rabu malam aku buat dengan yaya...baby dah tido terus teringat nak testing buat...yer...my little chef tu rajin membantu...byk gaklar dapat dapat 25 biji...bawak ofis testimoni ramai yang puji sedaplar wak..sedaplar wak...pada pandangan aku..kek coklat...muffin coklat...cupcake coklat...saper jer yang x suka...ekekek....

Tadi waktu break panjang kan...tau aper aku buat...another cupcakes coklat...atau nama dia muffin coklat...haha...aku dah pack2 jap gi nak jual....itu jer point aku...kang kiter sambung citer lagi yer..daaa...

3 comments:

  1. kak, taruk lah gambo2 ny...

    hebat tul kite n kengkwn kite kan... selain jd PA, kite berjaya jd suri di dapur.. kehkehkehkeh... (kata2 semangat ni)..

    ReplyDelete
  2. nanti akak buh pic dia...alaaa...kaler dah macam yang membuatnyer juga...hihi...

    selalu biler kat dapur try benda baru rasa macam scientist lark bereksperimen...tapi guna periuk belanga dan bukan tabung uji...haha..

    ReplyDelete
  3. kahkahkahkah...

    Sengal lh akak ni..

    ReplyDelete

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails