20.7.11

Berpantang hari ke 21


Si kecil yang shomel ini sudah berusia 21 hari...21 hari dikira kerana dia lahir pada 29 Jun 2011 pada jam 6.37 petang maka hari dia lahir tidak dikira..Berat timbangan sudah 4 kg...Ya Allah...aper yang ko makan nak oiii...hihi...naik 400 gram dalam 10 hari...Masa lahir 3.4 kg...10 hari kendian timbang 3.6...21 hari ngam2 4 kg...tentulah berkat khasiat susu ibu mama dia yang bagi....

Tengs pada si shomel ini juga yang bertindak sebagai pembakar kalori semulajadi mama dimana penyusuan susu ibu berjaya membakar lemak2 secara automatik terutamanya di paha dan lengan mama...jimat sket masa dan tenaga x yah sapu pati halia kat part itu...

Mama juga suka nak mengumumkan berat mama sudah menurun menjadi 57 kg daripada sebelum bersalin 68 kg...Itu adalah berat maser mula-mula mengandung...10 bulan yang lalu...berjaya diperolehi dalam masa 21 hari...walaweh...skang bolehlah...tengok raya nanti...mooooolat balik..kih kih kih...kire kalau betul2 nak kurus ni boleh target sebab selepas habis berpantang bulan puasa pulak...so boleh terus berbengkung...namun seharusnya bengkung itu perlu dibuka biler mama nak gi shopping baju raya nanti...haha...

Namun based on experience mase berpantang Danish Imran yang lahir pada 20.08.2008....aku ngam2 habis pantang pada 30 Ramadhan dan merdeka pada 1 Syawal..tu pun berani2 takut nak bukak stoking lagi...memang selera lar dapat minum air gas...hiiiii...bukan melantak hokey...so skang ni kan dah moden aku akan pastikan yang  aku still memakai bengkung moden musim raya nanti...ini dapat mengelakkan juadah2 raya berjaya masuk dengan banyakkan dalam perut baru aku yang selim melim itew...

Sorrylar..quite fanatik dengan body selim melim ni...ini berpunca daripada hasil pembacaan aku maser muda2 dulu di mana waktu berpantang selepas bersalin adalah waktu paling mudah untuk kurus dan body lebih cantik dari anak dara jika kene gaya berpantangnya...dan aku berpegang kuat pada pendapat tu...berat masa aku anak dara???... 48 kg hokey...yang tu impossible dah nak dapat...

So far...part2 lain aku dah berpuas hati..ekekek...cumer part kulit perut aku jer fail sikit..perlu diusahakan lebih sikit...maklumlah anak ketiga...dah 3 kali kulit perut aku ni tegang kendur kan...so dia dah x berapa elastik dan perlu perhatian lebih sket untuk menegangkannya semula...thanx mak yang berkorban bagi pati halia mustajab dia setelah aku punyer dah kehabisan dan orang yang diharapkan untuk membelinya tidak muncul2...

Rindu nak berkebaya...hehehe...

With Love...

4 comments:

  1. syabbas beteh! u x cantikla berat 48kg, too skinny! pasai u tinggi orangnye. 52kg ok kut. hihi..

    ReplyDelete
  2. Chaiyok3x!! dh blh start gantung kebaye lame2 utk di jadikan sumber inspirasi... (ckp org pandai... hang tu bile plak nk kurus le'a oiii!!!)

    ReplyDelete
  3. sob...sob...terharu dengan sokongan kenkorang...mak izz...52kg agak payah nak ditarget tu..hii...le'a...kebaya lamer perlu dirembat kembali dari almari baju makngah...haha..

    ReplyDelete
  4. raya ni target nak jdi model red kebaya la ni ek..jiayou!!hihihi

    ReplyDelete

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails