27.4.10

Kisah Rumahtangga

Pernah x tgk iklan horlicks kat tv yang mana menceritakan tentang jadual harian seorang ibu menguruskan keluarga dan kerjayanya tetapi luper tentang keperluan diri sendiri...nah! itulah dia kehidupan setelah memasuki alam rumahtangga.

Aku x nafikan aku begitu mendambakan diri untuk menikmati keindahan alam berumahtangga. Macam2 pahala yang mudah didapati...Dalam Islam pun ade menyatakan antara perkara yang perlu disegerakan ialah berkahwin..eewwww...i loike...hehehe...

Alhamdulillah, Allah permudahkan urusanku untuk berkahwin. x sampai usia setahun perkahwinan dah dapat baby pulak tu. Syukuuurrrr sgt. Tapi kan, actually pahala2 yang banyak utk yg dah berumahtangga tu walaupun nampak senang tp susah gak nak dilaksanakan.

First yg aku nampak kat aku..hehehe...menyambut suami pulang dari kerja dan memberi minuman kepada suami...hmmm...nampak senang kan..tapi mengikut peredaran semasa, kini sang isteri juga bekerja. so, abis waktu keje, amek anak kat neseri, balik umah, tgk lark umah bersepah, (hailor...sape yg nak kemaskan time aku pegi keje kan), nak basuh baju, lipat baju2 yg dah kering, pikirkan menu utk makan malam ni...nak bagi jajan supaya anak2 leka sementelah aku memasak nanti...ditambah pulak hubby x balik2 lagi utk tolong tgkkan anak. Call berkali2 pulak xmo angkat..ditambah lagi dgn penat seharian di pejabat...Si kecil Danish Imran lark nak nenen ngan mama dia...so aku xleh nak gerak ke mane2...dgn aku sendiri x sempat nak minum..hehehe..of course lar jd hangin kan...

Tunggu punye tunggu sambil wat ape2 keje yg patut...Baru lar papa balik...So ade ker korang rase korang boleh tukar mood korang kepada mood mcm seorang stewardess yg murah dengan senyuman, menyambut ketibaan sang suami di pintu dengan segelas air sejuk berperisa di tangan? x leh kan...huhuhu...

Yang ade hanyalah soklan yg bertalu2 kpd sang suami..Nape balik lambat? nak x call? nape x jawab call? nape? nape? nape? siannn dier kan...seb bek ade anak tolong mengcover keadaan..Dioranglah penambah keceriaan dalam rumah tu...di samping penyepah mainan di sana sini...

Tu baru satu perkara...nampak mudah kan? Korang fikir-fikirkanlah n try it! hehehe...

No comments:

Post a Comment

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails