28.10.11

Daun sambung nyawa...

Pagi ni duk depan pc seperti biasa sambil layan lagu Ashiteru yang merupakan lagu nostalgia acik bob gitu...my boss masuk 8.30 pagi...WP3 tapi PA dia WP2...bukan x mau WP3 tapi pernah experience...lagi lambat punch lagi lambat lar aku masuk opis sebab nak kene hantar anak2 ke nuseri..tapau bekpes...urmmm..xperlar..masuk awal leh kuar awal..lagipun leh bukakan lampu ngan ekon bilik bos...

Layan mata yang ngantuk malam tadi projek apam ngan tauke Apam Polkadot Banting yang sentiasa teruja dengan idea2 baru yang kakak dier ketengahkan...Bos nak masuk meeting kul 9.00 pastu dengan satu tuperware berisi daun dia tanyer...u ni jenis yang makan ulam x? me, ohhh saya sumer makan cik...hihi...then dia bagi aku daun ni...mulalah dia bercerita...dia kater daun ni boleh normalkan darah tinggi...orang tua2 kater daun sambung nyawa...kalau cina kater daun satu hari satu nyawa...


Dikenali juga sebagai sirih cina...kalau ikut sejarah daun ni dibawa dari Taiwan...ekekek...bos aku yang citer ek...dengan aku2 kene test makan tapi dia suh makan yang keciiiikkk sekali cam yang tengah tu...sambil dia explain khasiat daun tu...aku mintak lagi sehelai n kunyah2...mmmm...rasa cam jus peria yang mak selalu buat...jus peria tu pun aku layan juga lagi2 yaya mintak nenek buatkan tuk mama dia masa dalam pantang...


X nyempat2 terus snap pic n hupload...owh..bos aku ni jenis jaga kesihatan sket...dia pagi2 jalan kaki satu ofis...kul 7 pagi dia start round satu ilkap ngan t-shirt n short pant dier...kul 8 habis n masuk keje 8.30...petang dia naik basikal lak...syok kan...dia kater mase kat london tempohari dia siap bawak n tanam dalam pot kat sana...hidup seyhh...sebabnyer dia jenis nak cepat n biler time nak makan xder sayur so dia buat ni as ulam...mmg omputeh sytle tul lar...so mase dia gi medical checkup kat saner...nurse terperanjat sebab bacaan tekanan darah dia normal cam orang muda dalam 70...cam mase aku peggy pun tekanan bp aku 110/70....dia kater biasa dia 89 pun pernah then nurse tanya aper yang dia amek..dia x tingat pun dia  makan ni...dah lama tu baru dia ingat so x amek daun tu langsung...next checkup bp dia naik balik 80 lebih x jadi 70 lagi dah...

Kalau x silap rasenyer daun2 ni senang hidup...bos cakap tadi petik daun dia tu cucuk jer dalam pot pun boleh hidup...n jiran area rumah dia kat seksyen 8 shah alam tu rumah cina tapi kat tepi jalan rumah dia berderet2 daun ni...siap interview cina tu cakap dia amalkan makan daun ni utk darah tinggi dia sbb xmo makan ubat n skang darah tinggi dia dah ok...baguskan...

Ohh...bos ni mmg suka menjaga kesihatan..hari2 suh aku masak air tuk dia n dia wat air teh without sugar...alamakkk...kenot lar kat tekak aku...sometimes time brunch dia kul 10 dia akan potong betik..banyak satu pinggan n offer kat aku...siap bagi piring suh amek...aku...suka jelar...masa awal pun dia tanyer fida u makan betik? me: makan...hihi...so each time dia kupas betik dia offer aku...hari isnin dia kupas betik...makanlah sedap betik ni...owh thank cik hanum...esok selasa dia kupas lagi...sebelum letak atas meja aku sbb dia nak ke ladies dia kater fida..betik ni x baper sedap cam semalam...semalam tu lagi sedap...erk...tekak aku rase same jer..hihi..yang penting tinggal part ngap jer mmg sumer sedap kan...

With Love...


No comments:

Post a Comment

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails