27.5.11

Pelangi kembar...

Lokasi sepanjang jalan Teras Jernang - simpang Kota Warisan dan Putrajaya - Dengkil menuju ke Paya Indah Wetland. Waktu jam 7.15 pagi hari Khamis 26 Mei 2011. Tujuan menghantar Danish ke rumah nenek untuk penjagaan lanjut dan kuarantin sebab sakit mata...haha...sian if hantar gak ke nurseri nanti jangkit pulak kat baby lain (prihatin sehhh)....Aku gi sorang jer...Alaaa balik umah mak sendiri kan....kul 6.30 dah bersiap mandi pakai baju keje sumer...suh papa bawak turun budak tu...punch kad dulu baru balik Banting (ye ar dah tentu rumah dalam opis kan) haha...Yaya tido lagi...nanti di gi layskul naik motor jer ngan papa...

Aku suka jer balik Banting pagi2 ni..sebab xder keter...jem pun kat tepek lite kota warisan putrajaya tu je lar...biasa kat situ ader polis trafik jaga jalan pagi2...Danish pun dalam keter sambung tido sekejap jer dia mamai tp seram lak biler dia bukak mater sebab mater sebelah jer terbukak..sebelah lagi mater dia dah melekat....dah lar mater tu beso...pastu dia sambung tido balik...Pagi yang hening lalu jalan belakang...aku x bukak ekon..bukak tingkap jer...minyak pun jimat...

Suddenly aku nampak pelangi ni...fenomena kebesaran Allah...Masya Allah...cantik sungguh...terpesona aku tgk...tp still drive carefully...xder keter pun depan belakang...tu yang sempat lagi tangan sebelah snap pelangi ni...haaaaaa...lurve my canon ixus tu...always available when i need it...


Mula2 nampak satu...pastu baru perasan dia pelangi penuh....macam pintu gerbang...biler tengok betul2...ehh...ader kembar dia kat hujung tu...


so beautiful...


Yang kembar tu samar-samar jer...


Gagah gak amek pic kat tepet lite merah ni walaupun ader keter innova penuh ngan anak2 makcik tu nak gi sekolah tgk aku sibuk ngan kamera aku...hiiii.....xper...x kenal pun....Ni kat simpang tiga Dengkil tu..


x muat nak amek gambar penuh...aku pun x raser jurufoto profesional pun boleh capture full rainbow ni...hik hik...time ni ader hujan sikit2...kene guna wiper laju2 bagi cermin depan clear...haha...


Ingat lagi mase sekolah nak ingat turutan pelangi...aku guna nama bespren aku tuk ingat turutan pelangi ni...tapi dari belakang...ungu, indigo, biru, hijau, kuning, jingga, merah as Umi Ingat Banyak Hantu Kaya Jadi Miskin...haha...korang buat x camni...


Biler dah lepas Paya Indah Wetland tu dah gelap and hujan turun...hilang dah pelangi aku...dah nak sampai umah mak pun....klu ader pelangi tu boleh wat wish ker? Maner lar tau makbul...haha...

Danish still lagi kat umah nenek...Dah pesan kat mak jumpa hari ahad jer nanti masa Family Day...Esok (Sabtu) aku ader konvoi kereta pemilik-pemilik proton sempena Sambutan Hari Belia Negara 2011 "Sejuta Belia" kat PICC. Dapat t-shirt and goodies proton....Dun worry...aku duk jer sebelah driver...merangkap fotographer...klu aku x gi nanti korang pun x tau caner keadaan konvoi tu kan... :)

Ni sumer mr hubby nyer pasal lar...lagi biler geng2 Persona Club dia pun turun kompomlar dia join...sanggup amek cuti sebab sabtu dia keje kan...so kalau Yaya jer yang ikut x beraper haruk pikuk kot keadaan dalam keter sementara duk menunggu2 tu....

Satu lagi citer pasal si kakak ni...petang semalam amek dia kat nurseri, terus dia lari kat keter sebab excited ingatkan adik dia ade dalam kete....sambil jerit "Danish...danish..." eh mama maner danish? Danish kan kat umah nenek sakit mater lagi...tp aku pujuk dia dengan baju baru...baju gaun biru tuk pakai mase Family Day ahad nanti...excited dier...malam tadi pun dia main sorang2...diam jer main teddy bear...kaler2 buku...main masak2....tp muka cam org mati kutu....sian lark aku tgk...

Pagi tadi yaya bangun terus gi kat aku...Mama...maner Danish? Ya Allah...dia tanyer lagi...aku jawab...laaa...arini ari jumaat...danish kat umah nenek lagi...hari ahad nanti kiter jumper dia ek...pai arini aku x sempat kol nenek tanyer perkembangan Danish...tp mase gayut ngan mak ngah semalam aku dah pesan mak ngah balik keje awal tau gi tengok budak Danish tu....

Biler dia xder terase sangat kan...walaupun time dia ader...smackdown kakak...melalak...rebut mainan....iyak x cakap....(ktrg - mama n yaya mmg anti biler danish still poo poo dlm pampers lagi)...tabur bedak...nak air tp air dari cawan sponge bob xmo cwn lain....melompat dari sofa atas toto berkali-kali...haish...anak bujang sorang ni...

With Love...

No comments:

Post a Comment

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails