26.5.11

Aku punya teman...ah ah ah...with pirates of carribean...

24 Mei 2011, Selasa...Mr Hubby punyer appointment kat Hospital Serdang for minor surgery buang gigi bongsu dier yang x kuar betul tu...Semalaman aku pujuk dia pergi sebab dia kater gigi dah x sakit watper nak gi..huhu...dia ni main2 lar...ingat senang ker nak dapat peluang jumpa pakar ni..Anyway thanx to Mis Zara budak Persona aka keje sebagai dr. gigi klinik kesihatan bandar baru bangi yang tolong arrangekan appoinment mr hubby...


Mak siap pesan suh bawak GL...Mak ngah lark suh pesan kat mr hubby x mati x pun cabut gigi tu...haha...Tapi beselar..gi hospital..Hospital Serdang lark tu...seramai2 umat...dalam hati aku...ramainyer org yang berpenyakit skang ni ek...Dah lar mase nak cari parking susah ya amat...ader satu tempat tu ade kon oren sebelah jalan jer..so suh hubby masuk situ tp penuh...mase reverse guard india pompuan tanyer...mau pigi mana...sini parking ok punya...aku pun jawabla...time tu mmg bukak tingkap...yaaa saya tau...saya sudah silap jalan aaa...apa tu ok? guard tu ulang byk2 kali..sini ok punya parking.. x boleh masuk...pastu hubby kater...yang dia kater ok tu OKU lar...shortform...la yeke...patutlar dok kater ok ok dari tadi...haish...


Dah jumpa parking...kene register dulu kat depan...bukan kat sini...dapat no 1281...no sekarang 1181...perghh...berasap menunggu...aku pulak yg calm kan hubby...xper2 kaunter banyak no laju tu...haha...sib baik berdua...kalau sensorang...

Biler dah register bagai sumer kat depan tu barular gi bagi kad appointment kat sini...macam seram jer kan namanyer Klinik Pembedahan Mulut..hubby mmg x lalu makan takut nyer pasal...kat sini no 2006...no sekarang 2004...tp lamer gak tunggu...ye lar...kompom mcm2 prosedur doktor wat kat patient tu...bukannyer cam wat QC...cek2 jalan kan...


Ni keje aku sambil tunggu hubby biler sampai giliran dier...pas wish gud luck n dia masuk bilik doktor...aku cari port baek punyer nak cas hp...buruk perangai kan...actually hp kong malam td...tp sbb charger dlm drawer keter...hari pun dah malam...so abaikan je lar...tp x sempat penuh pun bateri hp aku...dlm 20 minit gitu hubby da kuar ngan muka ceria..dia kater ok yang arini x operate..next appointment...yuhuuu...selamat gigi aku...lar yeker...appoinment lagi... 10 jun lark...td tu dr baru cek2 n buat xray sebelum decide preparation tuk surgery tu...

Dengan happynyer dia tanyer..nak gi maner pasni...abg dapat mc...ek eleh maner aci...caner leh dapat...dia kater abg mintak time slip pastu dr tu tanyer keje maner...hubby kater keje kilang...ok takpe...saya bagi mc...dr tu sangat memahami org2 keje swasta ni kan susah dapat cuti...waaahhh...appreciate lar...semalam aku mintak half day kat bos tp bos advice klu u dah lebih 4 jam better u cuti jer...petang rehat jer dengan keadaan camtu...alalalala...caringnyer...so alang2 pengganti tempat aku kat ofis tu asyik call jer tanyer itu ini, aku pesan aku x masuk petang...


boleh bayangkan x si peggy 36 weeks ni memanjat bukit bertakuk ni...huhu...jalan lain jauh lar...mase dah naik mengah duk tarik baju hubby...time turun seram lark pai hubby x tau nak pegang caner..haha....tp tanah kering..x licin tu yang confident lalu sini...


kat sini lar kitorang jumper parking setelah x boleh parking kat tempat ok tu..haha...redup pun redup...cumer jalan dier lebih sesuai utk 4WD...so our next destination (sebab hubby sihat kan...) ktrg decide tgk wayang jer...xmo gi alamanda..boring..so gi Jusco Cheras Selatan...nak layan TGV lark...sik2 GSC jer..


Ingat x entry kat Alamanda tu...haaa...akhirnyer dapat gak tengok...hurmm..biler x plan baru menjadi...kitorang amek tiket kul 12.30 sbb sampai situ pun dah kul 12.00 kan...x yah tunggu lelamer...pastu ngengader mintak couple seat...budak tiket tu yg offer actually sbb xder orang...seat byk kosong...harga lebih RM1 jer dari tiket biasa...x pernah wei duk kapel seat..hik hik..klu nak tgk 3D kul 3.30 petang...x kose nak tunggu lagipun aku rase pakai cermin mater tu agak mengganggu lar...

Punyerlar selesa duk kapel seat pai makan pop corn pun boleh tumpah2...aku terlupa antara kitorang xder tempat letak tangan...hahaha...spoil tul..sib baik dah jadi suami...klu kapel lagi...iskk malu giler wei...


muker poyo  puas hati dapat tgk lanun walaupun bukan 3D....next target is Transformers lark...x cayer kiter tunggu dan lihat...

Tapi mase tgk wayang tu aku rase x sedap hati gak...x tau naper...sebab amek kesempatan biler bos bagi cuti ker...huhu....pas dah kuar wayang tu baru aku tingat...aku nyer monthly checkup lar...so bergegas naik ke parking...tgk kad merah aku..rupenyer petang semalam aku kene gi...aku terus call klinik nurse kater xper boleh dtg arini...x sempat round2 pun jusco tu...igtkan nak gi tgk baju baby...makan pun x lagi...

So pai klinik dalam kul 3.20 petang...macam biaser rutinnyer...cuma kali ni excited sket sebab hubby ader...sebelum ni aku gi sensorang pai pernah merajuk pasal ni tau...(actually jeles sebab laki orang lain temankan bini diorang...huhu)....berat ok minggu lepas 65.3...minggu ni 65.9...tekanan darah 110/70...kencing ok...HB 12.8...ok kan...pastu tunggu giliran jumper doktor...klu msk bilik doktor suami leh masuk sbb dia panggil sorang2 tp klu jumpa nurse jer suami x leh masuk sbb dia panggil sekali 2 orang ibu mengandung...

So, doktor pompuan yang baik hati tu suh baring n scan nak cek jantung baby....tu jer...then dia kater ok...kaki x bengkak...berat cantik...carta gerak anak buat...aku jwb "buat..." ok...carta cantik...sumer cantik...dah 36 minggu kan...so next checkup datang 31 Mei ye...ubat ader lagi kan...haha...by 4.00 pm sumer dah siap....checkup paling sekejap pernah aku dapat...before this paling cepat dlm rekod satu jam...tp  biasanyer dtg kul 2 kompom balik 4.30 punyer...Owh...tuk kehamilan kali ni aku x pernah mintak appointment pagi...sbb klu ko dtg kul 7.30 pg sekalipun ko tetap akan balik kul 11 pagi or 12.30 tghari...mean 4 jam ko kat klinik compare appointment petang dlm 2 jam jer paling lamer..

Balik umah (kat depan tu jer seberang jalan) hubby masak nasi sbb ktrg dah x larat nak gi makan kat luar pun..aku lark buat lempeng nak makan ngan sambal ikan bilis mak...hubby lark wat kubis goreng with sosej gulung dalam lempeng tu...sedap cam popiah...siap minum petang ngan air teh bagai...aku pun x pasan biler aku terlelap...sedar2 dah kul 6.30 ptg..kejut hubby yg membongkang gak rupenyer...suh amek anak2 kat nursery...

Apepun...satu hari yang sangat penuh tapi penuh bermakna...haha...ye ar...berdua sana sini satu hari...aku teman ko...ko teman aku..haha....

With Love...

1 comment:

  1. bestnyer! spent time dgn somi tanpa anak2. hehe.. lg best sbb dpt buat byk perkara. plg best hubby teman g checkup. heheh.. ala k'fid toksah majuk ah. farizal pn x prnh teman sy checkup. ada skali je kut tu pn sbb dia halfday, lom smpt sy masuk jmp doc dia dh blah pegi keje (bygkan betapa lamanye kami nunggu kt hosp tu). isteri berdikari x perlukan somi utk teman g checkup. yeahhhhhhhh!!!

    ReplyDelete

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails