8.1.11

Azam 2011

Setelah beberapa hari tidak dapat mengakses blog sendiri...huhu....ditambah dengan pelbagai kekangan...tak terluah2 azam 2011 yang actually since awal muharam dulu nak stat dah...ape2 pun nak mention jugak azam tu...yang 2010 punyer aku x check dah tertunai sumer ke belum...ingat2 luper...

Azam aku tahun ini...haha....

1. Nak pegi keje awal n balik keje awal  - why??? Dalam seminggu yang diperuntukkan, ada 5 hari u kene keje tau! so baper lamer je masa yang diperuntukkan untuk diri sendiri dan keluarga di rumah? duk opis mmg lar best...byk kemudahan...opis kemas jer...sebab majikan dah upah cleaner untuk mengemas...umah kau?? saper kemas?? sendiri jugak kan...tu yg biler balik umah sumer tunggang langgang...haha...sebab 'cleaner' rumah tu kene keje kat opis dulu...lagipun rumahku syurgaku kan...ape2 hal yang berlaku pun sumernyer kat umah...even pendidikan awal kanak2 pun bermula di rumah... isk2...bersyarah lak aku ni...

2. Kurangkan ot nurseri anak - ini adalah salah satu masalah besar yang melanda diri aku...apesal?? sebab aku selalu amek anak lambat...besenyer kul 6.40 ptg ke pukul 7.00 malam...nurseri akan kenekan caj ot stat kul 6.30 ptg tau...satu jam RM4..kali dengan 2 orang budak 2 ketul tu pulak...tu baru satu hari...klu 26 hari bekerja plus amek anak lambat jer...huhu...lu pikirla sendiri!! pasal aper lambat? sebab lengah2 mase kuar lambat dari opis, pastu otak mule lar nak merayau dulu petang2 tu...tghari x sempat nak merayau...hobi aku kan window shopping...so duk belek itu belek ini...biler dah masuk kete nak balik dari window shopping dah kul 6 lebey....haha....lagipun malas nak balik umah dulu sebab papa drg pun balik lambat...so xde maknenyer nak duk umah ptg2...

3. Nak bayar hutang piutang bulanan on time - korang tau2 lar kan...hutang2 yg kompom korang pun hadapi... dulu dpt jer bil2 ker...dah bace...simpan...haha...skang klu boleh...dpt jer surat ker bil ke..time tu gak nak bayar....aku dah ade kesedaran sket biler part2 kene late charges ke bil tertunggak ler...cth: bil kad kredit, linguaphone anak aku (beli n byr je, gunenyer belum..elok gi dalam kotak..tunggu drg dah pandai jaga barang sket), ptptn aku yg tinggal lagi sikittttt je lagi nak abis...bayaran monthly kete laki yang aku pakai ari2 hantar anak2 dia gi neseri...act kete kenari yg mak mentua aku pakai tu dah habis bayar...dah boleh release geran pun...pasni nak tukar nama lark...sbb adik ipar aku tu biler bawak kete tu...ader lark saman ekor...dah tentu nama aku yg  naik...astro dah lamer potong dah...x kose nak bayar bulanan astro tu...biler hujan x leh tgk tv...haha...bil line maxis aku lagi...beruk band aku ni kengkadang prob...ko buat lar perangai lagi...nanti aku terminate ko! kontrak dah abis...haha...byk jer mapley2 kat belakang umah ni yg leh wifi...hik hik...

4. Uruskan maser dengan cemerlang - ni pun penting...skang aku dah bergelar pelajar jarak jauh...haha...so kene belajar sendiri k...seminar untuk dihadiri pun 5 kali je dlm satu semester....yg lain...sendiri mau ingat tau! kene berdamping online jer ngan lappy tecik aku ni...Alhamdulillah, percaturan hidup yang ditentukan Allah yang maha mengetahui...aku bersalin pun nanti cuti semester...x menganggu sem 1 aku ni....so nanti anak pun dah nak masuk 3...hurm....kene lebih pandai manage masa ni....

5. Kurangkan bercakap benda yg x berfaedah - stop talking about others...okay! itu jer yang boleh aku nasihat kat diri sendiri... nak cakap pun benda yg berfaedah jer... k...bab ni malas nak cakap lebih2 dah....

Cukuplar dulu...itu jer bender yg melintas di fikiran biler fikir tentang azam...hope semoga tercapai dan terlaksana ok.... kiter post mortem azam2 ni tahun 2012 yer....


Happy me after decide my azam...haha....


With Love...

1 comment:

  1. i suka azam no 5 u tu. utk manusia mulut ramah tamah cam kita ni memang perlu sangat azam no 5 tu untuk mengelak dosa2 kering tanpa sedar.

    btw i nak jadikan salah satu azam 2011 i lah. tq for d ideas!

    ReplyDelete

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails