12.1.11

OSM 221 - Bachelor in Office Systems Management (Hons.)

Haaaaa....bacer title jer pun dah seram kan? Actually ni lar salah satu agenda baru aku yang bak kater ramai org yang salah tafsir...agenda carik pasal...tapi bagi aku, ini adalah salah satu agenda untuk memajukan diri...dah bosan dengan SKT which means SaKiT...so aku tukar...keputusan buat e-pjj ni adalah salah satu agenda dalam Sasaran Hidup Tahunan aku which bila kiter bace singkatan dier...SHT means SiHaT...yaaa...sihat otak ok...walaupun sometimes it will look like a sh*t! haha...ignore it!

Seronok pulak biler dgr ofismate aku bercerita bout life study dier...environment belajar dier...and he made it! dia sukses.. tp bukan dier jer...ramai jer yg further study ni...sorang lagi EO kat ofis aku ni dah habis study dah...since dier bujang pai dia dah ader anak sorang....tau2 dpt ader degree gak...bak kater org trend lar...tapi bagi aku, ini peluang...so apelagi...jgn harap lar ko nak jd fulltime student when u are the breadwinner in the family kan...

Aku daftar pada 12.12.2010...yg ni x sempat nak buat entry sbb blog aku ni wat masalah...so ilang mood nak wat entry mase pendaftaran ni...lagipun cam citer sedey jer...sbb aku gi sorang jer...cik abang awal2 ckp x nak hantar sbb dia kater mcm lamer je pendaftaran ni...dia willing lagi nak jaga 2 orang anak dia tu kat umah sensorang...huhu...abeh tu...xkan nak suh mak bapak aku lak yang anta lagi cam mase anta kat poli dulu!!! huhu....

Untuk satu semester, ada 5 seminar yang perlu dihadiri. Kirenyer terkorbanlah lima hari Ahad yang heaven sbb berkampung kat UiTM Puncak Perdana, Shah Alam tu...huuuuu...Seminar pertama dah lepas 9 Januari 2011...dan seperti biasa, sang suami yang sangat memahami sanggup duk umah jaga anak2 dia tuh...Thanx dear...

So...antara subjek yang dipertaruhkan untuk semester 1 ni ialah...

1. Language Enrichment - BEL403 ( 2 jam kredit)
2. Economics - ECO415 (3 jam kredit) phewww!!!
3. Fundamental of Business- OSM401 (3 jam kredit) hurmmm....
4. Office Procedures for Administrative Professionals - (3 jam kredit)

Total 11 credit hours...huh...belajar sendiri...hurm...part yg seram sket ekonomi tu lar...tang keluk2..demand and supply...kene lebih effort...business kene byk bace n faham...lecturer tu x nak jawapan cut and paste and xmo klu bagi contoh, contoh yg same cam dia bagi...office procedure tu pun ok...classmate aku ex poli pd ckp ni same cam puan yati tamim dulu ajar...english...aku suker lecturer tu...dia cakap berabuk! i likeeee...haha....masuk2 kelas terus bagi past year question suh jawab...perghhhh...satu lagi BEL ni xde final exam...syok kan...kurang satu beban...subjek lain sumer 50% carrymarks 50% final exam...tu dah satu lagi yg membantu tu...

23 jan ni next seminar....bulan feb satu and mac lagi 2 seminar. FYI, seminar ni dari 8.30 pg - 6.15 petang...1 subjek 2 jam jer...time tu je lar ko jumper lecturer ko tu...yg lain kat i-class...so pandai2lar manage mase dah belajar...kot otak tu genius ok gak...hik hik...xper Fida...niat nak tuntut ilmu kan....situ jer dah dapat pahala tau...utk u all sumer...entry ni niat untuk berkongsi tau...xde niat paper pun...sbb next time mesti ader entry pasal bab2 ni lagi....

Tempoh pengajian 5 tahun, 10 semester...tapi klu ko genius boleh abis cepat...haha...nama pun Flexible Learning Program... Ape2 pun wish all the best lar kat diri sendiri...kawan2...doakan kejayaan saya ye....



With Love...

1 comment:

  1. same....tp sy dh part 3..part 3 tough sket..kene btul2 la..skang ni sakit otak nak tgu lgi 2 paper...seksa ooo.....hope akak success. doakan utk sy jugak..heheheh=)

    ReplyDelete

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails