23.10.10

Mom to be...

Aku mimpi...buat pregnancy test....tapi dia punyer tempat kuar result tu digital....fuhhh...canggih...bangun pagi..subuh....aku terus amik upt aku tu buat test urine....mmmmphhhh....satu line jer....pas mandi...tergerak nak tgk balik...uishhh....ader satu garis samar jer kat line kedua tu....tunjuk kat hubby...dia kater xmo bagi harapan tinggi nanti kecewa....

Esoknyer....aku wat lagi...same result....actually aku beli dua pregnancy test tu...pas rayer...saje jer simpan...masa mintak benda tu budak farmasi tu bagi yg rm8. aku xmo, mahal...bagi yg rm5...sekali dua aku beli...haha...tu yg biler tergerak nak check tu ader jer...

Ofismate aku cek tempoh kehamilan kat edaransalindah, kandungan baru berusia 4 minggu 1 hari....so early kan... tp dah boleh raser kehadirannyer....aper aku kene buat??? nak gi klinik pun bukan dia layan pun...

Makan makan berkhasiat (isk...tetiber jer kan)... pantang aper yg boleh menjejaskan kandungan...buat maser ni aku amik asid folik jer dulu....doktor kater 6 minggu ke atas baru boleh scan...waktu camni dia tecik lagi...sebesar biji buah epal...huhu...

Satu lagi yg aku syak aku dah ader biler aku demam teruk n pening kepala....naik keje lark...pas lunch ngan kengkawan...pai opis loya tekak n aku keluarkan balik sumer2 food yang aku enjoy masa lunch tu....huhu...something wrong somewhere....

Skang ni pun aku ok...org kater biler tau dah ader tu mula lah buwek2 lar....nak itu ini lar....so far aper yg aku rase nak makan aku wat sendiri....semalam aku teringin nak makan telur goreng mater kerbau....hik hik...kelakar kan...pagi khamis kul 11 pagi, bos aku yg makyong nak minum teh tarik...so aku amikkan kat kelas...makanan tuk kursus kat bawah jer...sampai kat depan makanan katerer tu...tekak aku terus rase kembang...tp boleh tahan lagi....amik kuih2 yg peserta x habiskan ngan teh tarik...

Bawak naik atas, bagi kat bos makyong...and aku dah tak boleh tahan...terus ke tandas...

Pagi jumaat....nak gi kerja...sampai kat keter...tayar pancit...baru kul 7.45...sib baik duk kuarters jiran-jiran pun ramai yg kuar... mintak tolong jiran depan punch kan kad aku skali...3rd bos aku pun tgh panaskan enjin keter dia, bagitau masalah keter aku pastu mesej big bos kater nak tumpang dia hantar anak gi neseri anta anak2 aku skali...masalahnyer dia masuk wp3 kul 8.30. so dekat setengah jam aku menunggu kat kuarters tunggu big boss bersiap...nanti dalam kul 8.30 baru hubby bawak keter kat kedai tayar blakang opis jer...

8.15 big boss amik kat umah ngan anak dia...dah selamat hantar anak2 gi neseri....lalu kat kedai akak nasi lemak fevret aku... tetiba tekak aku kembang pulak...tp aku tahan jer....pai opis....huhuhu...beselar....isk...lain lar plak pembawakan aku kali ni.... satu lagi beselar...aku jadi sangat sensitif dan perasa....huhu....

Banyak2 bersabar ek....

Ni dah tengahari...tekak teringin nak makan sardin...jap gi aku nak masak....budak2 dah tido...aman dunia....sabtu biasalah...papa keje...k nak layan tekak ni dulu....daaaa.....


With Love...

2 comments:

  1. k fid laling, is it really2 true?

    congrates! moga sentiasa sht & ceria until deliver esok. take care.

    ReplyDelete
  2. tahniah kak fidz.. sory la i baru je blogwalking ni.. lama dh tak bukak blog.. tp i tau yg kak fidz peknens.. hehehe.. i likeee!! smg sihat2 selalu k!

    ReplyDelete

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails