24.8.10

My my my

Lamer x update blog. bizi...haha...bizi sgt ker? Sumer2 aktiviti bizi aku tu later lar update. Aku cume nak bercerita dgn benda2 besar yg aku nak. Actually bulan lepas aku ader terbaca kat paper bout rumah...and aku mmg berkenan giler dgn rumah tu...Semi D 1 setengah tingkat price RM229,650...40 x 80...fuhhh...giler bayang aku dibuatnyer...location Bandar Baru Salak Tinggi, near IPD Sepang. itu antara location yg strategik tuk aku memandangkan ia terletak tengah2...nak balik umah mak aku dekat, nak balik umah mak dia pun dokek gak...tanah rezab melayu, hak milik kekal...rumah dalam pembinaan, tinggal nak buh plaster n bla bla bla...dlm bulan 9 2011 thn depan dah leh duduk...aku nak rumah atas tanah...huhu..leh ar berkebun...

Dekat seminggu duk fikir n cek balik pelbagai status kewangan aku n pending byr booking..rm1k...mahal tu...buatnyer tak mampu...mau burn camtu jer duit titik peluh aku tu...tp itu mungkin tinggal angan-angan...dengan hutang2 yang auto potong kat payslip aku...caner aku nak clearkan dlm mase terdekat kan....finally mak advice...x yah lar kak...mahal sgt rumah tu...uwaaaaaa!!! biler mak pun x menyokong a.k.a antara sumber banker yg boleh tolong...aku luperkan hasrat tu....skang dah buleh timer hakikat sket yg aku mmg x kan dpt umah tu....huhu...mungkin ader hikmah di sebaliknyer...

Itu bab rumah, next bab keter lark...tahu kan aku mmg giler keter...n suker tgk keter...plate number, sport rim...arghhhhhh!!!! passion giler! klu org kater aku giler pun lantaklar.... Walaupun aku rase paling mampu dan x beban sgt ialah pakai kereta nasional....huh...proud to be malaysian!

Well, aku dah habis study pasal Alza...why? sbb dia MPV compact... at least klu balik kampung means rumah atuk nenek aku n hubby aku, ktrg x yah pakai dua keter...ye ar...maner muat...aku jer dah 4 org...klu balik Kuala Kangsar, Perak umah bapak abah aku means my atuk (opah dah xder, huhu). maner dah bubuh mak, abah n adik2 aku, yani n amin....tu belum barang lagi... tu belum lagi citer nak balik Pontian or Bukit Batu, Kulai Johor umah mak bapak parents in law aku....maner nak buh mak n ayah plus adik hubby aku si Pak Cu tu...kompom 2 keter...so x syok ar asing2...tu yg mmg nekad nak rembat mpv sebijik...

Tapi, semalam baru lepas citer ngan pegawai kat tempat aku, Pn. A...dia pun baru pas pakai Starex, Hyundai yang lebih besar dari Alphard tu...coz aku tanyer dia rasenyer baru taun lepas dia citer syoknyer buka puasa dalam Naza Ria baru dia...tup2 puasa tahun ni tukar starex...dia pun kater..huhu, bukan aper rasenyer macam naza ria saya tu dah x muat....haaaaa....ternganga aku mendengar pernyataan dia...maner xnyer...anak2 dia sumer hero dah 4, paling besar darjah tiga, kg suami kat perak, kg dia kat kelantan. n now preggy anak kelima dah 4 months, baby dia yg paling latest baru 6 months....hmmm...rezeki anak kan...klu mmg berkat, mkn ramai anak makin senang lark hidup....

So dia advice aku, Fida klu u nak beli kete mpv tu, jgnlar beli kete yang serba salah...naper lark puan? ye lar  u kan nti nak bwk family ramai nanti nak letak beg kat maner...klu u nak bwk barang banyak pulak, org pulak x leh nak duduk...huhuhu...baik amek ixora lagi...lainlar klu u mmg hobi suker pakai keter 3 tahun, pastu tukar, pastu 3 tahun lagi tukar...klu nak pakai lamer jgn lar beli 'keter serba salah'.

Huhu...pasni aku akan rajin lar pulak menjengah maner2 kedai proton yg ader...bukan x minat ixora...aku dah ader keter proton so nak lar perodua lark... owh...my my my...tunggu...

With Love...

No comments:

Post a Comment

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails