7.7.10

Papa kiss...

Jam dah menunjukkan jam 7.30 mlm... aku keseorangan di rumah menantikan papa dan anak-anak yang belum sampai-sampai lagi...dari jam 5.30 petang td aku da pai rumah, sumer benda aku dah setelkan... kemas rumah, dapur, menyapu, lipat kain, jemur kain yg mmg menunggu dalam mesin basuh n basuh baju yg menunggu di dalam laundry bag...hik hik...beselar...baju budak gi neseri memang banyak...kalau dua orang lagi lar...tambah lagi cloth diaper yg aku gunakan utk diorang biler lupe nak beli dispose diaper pun byk yg menunggu...

sambil tu siap sembat baju kurung pahang aku yg dah terbukak benang tang bawah baju akibat penangan ganas spin mesin basuh hubby aku yg diwarisi dari bujang dia dulu tu...tunggu punyer tunggu x balik2...

then papa call...baru pai putrajaya...td jem kat shah alam....sebab hujan....aku tanyer....nak makan x....he said...nak jugak...ade ape kat fridge?

me said...xde paper...tak gi shoping pun barang basah....papa kate ok...beselar tu la jawapan org laki...kalau ade ok...xde pun xper...

xmo mkn kat luar punyer pasal...masuk dapur...tgk kabinet atas...ade stok kering mee soya n mee suah...so mee suah tuk budak2 buat masak sup....n for us...rebus mee soya tu n pastu goreng basah...tgk lark dlm fridge ader fishball n fish cake...sedikit daun parsley yg hampir layu...juga carrot tinggal separuh yg hampir kering gak...mane x nyer dah dekat seminggu drg kat dalam tu...tapi mmmm...mmg walla! stok telur pun ader lagi... shud be semalam ader pasar malam tp x dan nak gi beli... 

ahad lepas mmg da bawak daun limau purut, daun kari, serai, n daun kesum tuk kegunaan masak aku... ye ar... rumah xde tanah kan....nak beli bende2 tu sumer cam x berbaloi sbb foc jer klu amek kat umah mak...rajin x rajin jer kan...tp tu lar... bhn mentah nyer tuk dimasak takde....

masak punyer masak da hampir siap... nampak kereta lalu kat tingkap dapur... rumah pun tingkat 1 jer...
ok...org2 yg rajin meriuhkan rumah da balik...mama bukak pintu....papa said...mak ngaih...bau...ye ar...hari hujan...perut lapar...balik lak bau makanan...mane x terliur....

mama pun masuk dapur n prepare mee nak masuk pinggan, papa datang dari belakang and kiss my cheek...he said...tq yang...hik hik...aku rase kiss yg camtu ar yg paling ikhlas berbanding kiss kewajipan pipi kiri kanan dahi atas bawah setiap kali nak gi keje...hik hik...

pas dah hidang2...suh danish bace doa...yaya ngan danish makan mee suah sambil tgk cd upin ipin... mama ngan papa enjoy our mee soya goreng with perahan limau nipis amek kat umah mak gak... papa kate kreatif gak masak cenni...

aku...bangga dalam hati...bese dah ngan puji-pujian papa tu....huh...tgk kaki lar...hik hik... apapun...ktrg mkn pai licin n we really enjoy our dinner.....


No comments:

Post a Comment

KIRA SAIZ PREMIUM BEAUTIFUL ANDA

Related Posts with Thumbnails